Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.

Gå direkt till huvudinnehållet

Värdering av faktorer

Medi-sam Utbildning har gjort beräkningar med olika nivåer av faktorer och dragit slutsatsen att ett sammanvägande av faktorer ger marginell påverkan på tilldelningen. Nedan presenteras beräkningar av studentledd avdelning och schemalagd klinisk undervisningstid.

 

Värdering av faktorn studentledd avdelning 

image2oe7.png

 

  • Om alla andra faktorer behålls oförändrade
  • Förändring av faktorn studentledd avdelning  
    (1,5 – 2,0 – 2,5 ) ger procentuellt viss ekonomisk konsekvens mellan de olika kurserna

 

Värdering av faktorn schemalagd klinisk undervisningstid 

blobid0.png

 

  • Om alla andra faktorer behålls oförändrade 
  • Förändring av faktorn schemalagd klinisk undervisning  
    ( 0 – 1 – 2 – 3 ) ger procentuellt viss ekonomisk konsekvens mellan de olika kurserna 
  • Studentledd avdelning och schemalagd klinisk undervisning balanserar i stor utsträckning mellan olika kurser 

 

Senast uppdaterad: 2024-02-09 08:02